Saturday 5 May 2012

Walau terpaksa...



Assalamualaikum wbt


Mesti ramai yg ckp aku tiru post dr Ustaz Azhar Idrus (UAI) hahahahaha..to be honest aku x tiru pn plus aku x tgk pn post yg dr UAI psl benda ni plus right after i posted this i saw Ustaz Don also post the same matter which he repost from UAI then br aku tahu post dr UAI tu >,< But even aku tiru sekali pun apa salah nya benda baik kan so x slh kan?kan? Sebagai peringatan utk diri sendiri & lain-lain disamping beramal kpd siapa-siapa yg membaca & x tahu psl benda ni. Lagi pun kalau aku copy dr sumber lain aku jenis yg suka goreng-goreng o paraphrasing almaklum udah blajo di unibesiti kalo x kena cop plagiarism =P hahahahaha...









walau pada mula nya rasa malas...


walau pada mula nya rasa panas...


walau pada mula nya rasa hiprokrit...


walau pada mula nya rasa tergagap...

Mudah-mudahan Allah SWT melembutkan hati,memberi hidayah kepada kita...
walau
sejahil mana pun kita,walau seteruk mana pun kita...
Kun fa ya kun
,Jika Dia berkehendak maka jadi lah ia...
Amin amin ya rabbal alamin,insyAllah..wallahualam >,< 

(Original Post in my fb 3rd May 2012)


tapi aku nk tmbh lg sket mcm yg dlm post UAI tls,hidayah tu kita kena cari & so dgn cara yg kita lakukan dlm "paksaan" & "x ikhlas" tu salah satu tindakan kita mencari,mcm dlm kehidupan kita jgk.


kalau kita sakit,kita cari ubat...
kalau kita lapar,kita cari makanan...
kalau kita dahaga,kita cari minuman...

Sama la dgn hidayah ni,kalau kita nk hidayah kita kena cari/berusaha. Allah x zalim kpd hamba-Nya,percaya lah kalau kita berusaha insyAllah Dia akan sntiasa memberi/memakbulkan tapi sekali pun Dia x makbulkan jangan fikir yang Allah x sayang kita,percayalah yg sebenarnya Dia sedang menguji kita & percayalah jika kita berjaya mengatasi ujian Nya,ada ganjaran yg "lumayan" menanti kita >,< wallahualam


Assalamualaikum wbt



No comments:

Post a Comment