Saturday 11 June 2011

"Innama a'malu bin niat"


  1. Wink3 =) syafiq in da house & dh ada blog ouhh,yeayyyy!Actually dh lame menjadi blogger cuma yg lama punya blog xpenah publish pn,utk bca sendiri-sendiri je...
  2. Cuma kali ni terasa nak share-share so,there u go >,< 
  3. Blog kali ni bkan totally about me like b4 but akan ada info & pengalaman yg berguna  إن شاء الله‎
  4. Oh ya,memandang skang tgh cuti pjgggggggg (utk student dgree,yg diploma sila la jeles =P ) terdapat byk masa terluang yg akan dipenuhi dgn pelbagai aktiviti إن شاء الله‎ antara nya :-
    • ber-blog Woot3 =) 
    • buat Full Research ( tgh cari tajuk,adoi idea pls =,= actually it's for next sem's subject,Issues in Marketing or mayb for Channel Management or for research that i can carry for my internship,master mayb >,<)
    • berniaga di Kiosk NR (kt Blok B,dpn courtyard)
    • menjalankan tugas sbgai JPNR utk sesi program diploma ni =,=" (kena berkorban cuti sket sbb JPNR xde dak diploma)
    • tgh mencari idea & bt paperwork utk join IID bln9 nnt (idea dh ada 2-3,cuma cara pelaksanaan dia tuh msih dlm proses & 1 of da idea is issues regarding NR,hopefully our team can come out with a good solution for this matters)
    • looking ideas for JPNR's activity next sem (dgree's student session) which i got plenty of it in my mind and can't wait to "throw it out" into action >,<
    • dll =,="
  5. Ok,enuf with da intro =) btw welcome to sharkyville,da land of sharing...hahahaha perasan abes,but to be honest im here bcoz i want to share,so there's no wrong if i call it "da land of sharing" >,<
  6. Opssy,almost forgot...there nothing i write in above regarding the entry title =,=
    "Innama a'mlu bin niat : sesungguhnya amal perbuatan itu bergantung pada niat"
    wut im trying to tell is that im starting blog bcoz my intention here to share,and i hope it's will be beneficial to others 
    إن شاء الله‎ & hopefully dgn niat aku ni segalanya akan berjalan dgn lancar,amin =)
  7. Setiap perbuatan jika bermula dgn niat yang baik إن شاء الله‎ hasilnya akan lebih berjaya,berjaya disini membawa maksud kita bukan sahaja dpt keputusan yg bagus,kerja siap tetapi hasilnya dapat dimanfaatkan bersama & disamping kita dapat beramal sesama kita..
  8. Teringat waktu MDS yg lps,bila Jamirul ada cakap kalau kita buat kerja tu dgn ikhlas insyAllah kita tidak akan merasa penat yang sia-sia,malah kita akan merasa kepuasan dimana kita membantu saudara-saudara kita utk berjihad (belajar di uitm ni) & الحمد لله ianya terbukti benar.
  9. Masa mula-mula nk join MDS dl,walaupun aku xisi borang tp niat aku join sbb nk tambah pengalaman =) sbb sblm ni mmg aku xpenah join program-program mcm ni & MDS ada platform utk aku timba pengalaman & selain tu aku join sbb aku nk tmbh kwn-kwn >,< mana-mana program yg aku join ni salah satu objektif aku. sonok kan kalo kita ada beribu-ribu kwn =) pssstt...pssst...kt fb aku dh 800 fren lg sikit nk 1000 =) sbb bila kita ada ramai kwn kita blh xchange mcm-mcm dari diorg,give & take plus sharing is caring aite =)
  10. tetapi harus di ingat jika niat kita sebaliknya iaitu berniat buruk,spt mencari publisiti dsb aku berani jamin xlama weihh siyes habaq hang...mmg akan dpt publisiti tp lama-kelamaan akan terserlah keburukannya =)
  11. Islam itu agama yg mulia & lagi adil,kalo niat kita baik kita akan dapat pahala,itu br niat kalo disusuli dgn perbuatannya lagi bertambah pahala yg kita dpt tetapi kalo niat kita jahat/buruk & selagi tidak diterbitkan kepada perbuatan tidak akan mendapat dosa,wallahualam..ini yang aku tahu la,kalo salah sila tegurkan dgn kadar segera..
  12. aku ada juga terbaca kt blog-blog org lain mengenai niat,ada yg mengatakan sebaliknya,dlm blog tuh ckp kalo niat jahat pn dpt dosa ( blogger from indonesia ) & ada yg membincangkan mengenai niat sblm memulakan solat,sehingga terdapat saudara kita mengalami kesukaran semasa hendak memulakan solat padahal mengikut blogger tersebut,islam itu memudahkan dimana niat sepatutnya tidak menjadi isu tetapi sesuatu yg mudah dilafazkan.tp kdg-kdg lawak jgk aku perhatikan bila Imam dh nk rukuk,laju plak diorg ni niat solat =,=" wallahualam...
  13. aku rasa cukup sampai disini utk 1st entry aku,sblm mengakhiri entry nih ermmm,blh tuju lagu? >,<
    P/s - More entries coming very da soon =P Maaf,aku x stick writing aku dlm satu-satu bahasa..campur-campur english & bahasa ja,ok kowt..kdg-kdg kalo terkluar er er er o loghat utara tu phm-phm je la 1Malaysia maaaaaa...wassalam ~

    No comments:

    Post a Comment